svenskt team söker diamond spelare!

Comment below rating threshold, click here to show it.

Moddii

Junior Member

07-02-2014

Vi är ett nystartat lag med siktet mot toppen. I dagsläget finns det gott om nystartade lag, men de flesta lag blir oftast till fiaskon som läggs ned efter en vecka eller folk som blir kickade av ett litet misstag. Därför har vi be****at att bilda ett nystartat helsvenskt lag för att få ett starkare band emellan varandra och öka kommunikationen före, under och efter matchen.

För att uppnå en bra grund för laget så tar vi in ansökningar till laget under en viss tid, för att sedan välja ut de som känns bäst. Om den/de personer inte skulle fungera som vi har tänkt oss så kommer vi ersätta den med någon annan som har ansökt. Vi kommer även att prioritera att få ett bra band ist för att rusha challanger tier.

Vilka skall ansöka till oss?

Vi ser gärna att du är 16+, men undantags görs, så länge man beter sig ordentligt.

Du som är diamond5 eller högre. Vi värdesätter kommunikation och spelstil före mechanics, men vi vill fortfarande ha en viss individuell nivå på varje spelare, därför avgränsar vi oss till diamond 5.

En bra mick och ts3 är ett måste. Som sagt så är kommunikation a och o.

Ha tålamod, vi kommer att sikta högt, men vi är tillräckligt mogna att inse att bygga något nytt inte blir perfekt direkt. Vi vill inte ha någon som lägger av efter en vecka.

Erfarenhet, vi tycker att det känns rimligt att man har spelat sen s2 så man har god kunskap om spelet.

Respektera alla lagkamrater.

Ni som fortfarande är intresserade, skriv en ansökan där ni berättar om er själva, både som spelare ( lane, rank, erfarenhet, spelstil, champ pool mm.) och som person (ålder, stad, namn, hur ofta du kan spela mm.) ingen ansökan är för lång eller för kort och alla kommer att läsas igenom och diskuteras emellan om vem som är rätt.

Du ansöker genom att pma här, posta en kommentar i denna tråd eller genom att adda moddii på euw.

CN P Indiakill

Junior Member

08-02-2014

Hallå där, jag kan börja med och säga mitt mål med ett ranked team. Jag har under en ganska lång period som spelare försökt att hitta rätt team som passar både mig och dem andra i laget, dock har jag ännu nte funnit det ännu men söker för fullt gör jag. Jag har nog ganska höga mål med ett ranked team men samtidigt som ni säger är det inte jag vill rusha utan tar det hellre lugnt och skapar ett bra band mellan varandra för att sedan ta oss ännu högre. Jag som spelar är lite olika, jag spelare helst mid och jungle då det har varit det jag mainat i stort sätt hela min tid som lol spelare (började i s2). Som mid laner spelar jag oftast passivt och farmar men är såklart mobil och när det väl behövs som tex en invade eller dragon pick etc. Som jungler o andra så är jag mycket mer aggresive, jag älskar att ganka mycket och ge fördel till mina laners och på så sätt snowballa gamet till seger. Men jag tar också rätt fighter och greedar inte om det absolut inte är nödvändigt.

lite snabb info om mig samt mina roller etc.

Namn: Marcus "indiakill".
Ålder: 17 år.
Stad: Trollhättan (ligger en timme norr om Göteborg)
Speltid: Jag kan spela i stort sätt alla dagar, såklart finns det undantag vid helgen (fre,lör) då evenemang kan dyka upp och det kan tvinga mig bort från hemmet vill säga. Men som sagt är oftast ledig och redo för att spela.
Lane: Jag kan spela både mid och jungler men dock tror jag min mid kan vara snäppet vassare men båda är på diamond nivå.
Rank: Jag var diamond 5 förra säsongen men jag hade hög mmr och var aldrig fast utan jag hade ett litet uppehåll som gjorde att jag inte hade lust att climba vidare. I säsong 4 hamnade jag i plat 2 och har varit i promo 2 gånger till plat 1 dock har turen inte riktigt varit på min sida och förlorat båda promos.. Har ist försökt att hitta ett bra ranked team och utöka min champion pool.

Erfarenhet: Jag har spelat sedan tidigt S2 men inte på så hög nivå men ändå lärt mig spelet och utvecklats både som spelare och person. Jag har spelat mycket ranked team och har även vunnit en lan turnering med prispengar i potten, där jag och mitt team tog hem segern, det var det absolut roligaste och mest läringsrika dagen i mitt liv. Att sitta och spela på ett sådant sätt med mycket på spel är något jag absolut vill göra igen, både vinna och förlora som ett lag, det kan vara bästa känslan ever! Jag har även spelat i ett diamond team tidigare i ****et av s3 dock hade vi jävligt otur med server problem på EUW vilket gjorde att vi inte kom längre en till plat.

Spelstil: Har jag redan pratat om tidigare i min tråd.
Champ pool: Som midlaner lirar jag mest, Orianna,zed som absolut är mina favoriter, sedan har vi lux som jag också älskar men som tyvärr inte passar inte i den nuvarande metan. Sedan kör jag även Gragas, Ahri, syndra. Håller också på att träna upp mina leblanc skills samt ziggs skills mest pga current meta men också såklart för att ha ett mer valmöjligheter vid eventuell baning/picking av mina favorit champs, samt också för att passa in med våran "team combo". Som jungler Lirar jag helst Vi,Elise,Xin,Lee,J4 men jag lär mig snabbt nya för som jag sa innan "passa in". Efter att jag vet vilken lane/roll jag kommer spela kommer jag utifrån det bygga på min championpool undertiden vi tränar i SoloQ.

Jag hoppas att jag har fått med allt nu men om det något mer ni undrar så är det bara att adda mig IGN: Indiakill för mer frågor och svar.

Jag var lite trött när jag skrev så om något är lite "konstigt skrivet" så beror det troligtvis på det!

Jag hoppas Hittar det ni söker och kan inte mer en att önska er lycka till i erat sökande så som mitt!

MVH: Indiakill

Moddii

Junior Member

08-02-2014

Bum!!p

Moddii

Junior Member

08-02-2014

^

Moddii

Junior Member

08-02-2014

^

Moddii

Junior Member

08-02-2014

^^^

MrMynnexx LFT

This user has referred a friend to League of Legends, click for more information

Member

09-02-2014

IGN: MrMynnexx LFT
Division S3: Diamond 1
Division S4: Diamond 5 ATM
Ålder: 16
Roll: Marksman (ADC) :P
Stad: Nyköping
Kan spela ungefär varje dag efter klockan 15-16 (skolan
Kan oftast spela på helgerna om jag inte gör nåt speciellt.
Namn: Marcus

Kan anpassa min spelstil väldigt bra men spelar oftast rätt agressivt och gör mycket plays
Jag kan spela i princip alla ADC's men dom jag är bäst med är nog: Ezreal/Caitlyn/Vayne/Lucian/Jinx

Har addat dig ingame också

Moddii

Junior Member

09-02-2014

^^

Moddii

Junior Member

09-02-2014

Sista chansen

Pink Panter

Junior Member

09-02-2014

IGN: xxmeronoxx
Division S3: Diamond 1 (typ 40 LP)
Division S4: Diamond 3
Ålder: 18
Roll: Jungle
Stad: Brottby
Kan spela typ varje dag efter kl 16:00
Helger blire mer tid
Namn: Marcus

Jag håller koll mycket på mappen och försöker göra plays, counter jungla göra perfekta ganks. Mainar lee och kha, vi men kan spela alla

Har addat dig ingame också